I hemmets trygga vrå

Ljusen fladdrar stillsamt medan doften av te och honung sprider sig i rummet.
En svag melodi av mantramusik hörs i bakgrunden.
Barnen sover tryggt i sina sängar.
Jag har precis satt mig i soffan med morgonrocken som värmer min frusna kropp. 
 
Jag reflekterar över dagen som gått.
Den har varit kall....så kall.
Solen har dock varit som en räddande ängel.
Den värmde upp en ack så frusen själ idag.
Jag va som sagt väldigt trött idag men kände genast hur energin flödade i kroppen när solen smekte mitt ansikte.
Den va ett leende i all sorg.
 
Varje gång jag får känna den varma känslan i kroppen så påminns jag om hur skört livet är.
Jag blir tacksam för varje vacker dag jag får uppleva.
 Vi glömmer lätt bort....att vi blott är här ett ögonblick.
Hur vill vi att vår tid ska vara, kännas?
Vad vill vi uppleva? 
Ännu viktigare..vad vill vi uppnå? 
Jag kanske ser på livet lite annorlunda nu...men det är jag så glad för.
Jag önskar att alla kunde ta vara på livet...värdera det lika högt som jag gör.
Se världen genom mina ögon.
Känna smärtan av förlust.
Känna euforin av lycka.
Allt känns så mycket mer nu.
 
Jag vet att jag tjatar om vikten av hälsosam kost.
Jag tjatar även om motion.
Allt sammanfaller i ett enda vackert kretslopp , men det händer först när du inser ditt eget ansvar i denna balans.
När universum ler mot dig så känner du det....du känner det djupt in i själen.
När du tar hand om din kropp och lyfter ditt sinne...så inser du snart.
Att du är skapad för att utföra underverk.
Just DU är här på vår jord för att skapa något vackert.
Du är här för att få uppleva den harmoni som varje människa är värd.
Så ta hand om dig, se till att du inte slösar bort denna dyrbara gåva som du fått.
 
Se livet för vad det verkligen är.
Ett äventyr.
En dröm.
En fantastisk resa.
 
Ta dessa orden, gör vad du vill med dem. 
Det är bara du som kan införliva dem.
Jag väljer iallafall att leva här och nu.
Jag väljer livet istället för döden.
Jag väljer glädjen istället för sorgen.
Jag ser tårar av lycka framför tårar av smärta.
Jag väljer livet.
För det är jag värd.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0