Jisses

Gårdagens träning börjar komma ikapp mig.
Det värker i magen...eller i magmusklerna rättare sagt.
Körningen gick ganska bra, blev lite trött mot slutet. 
Tanken att jag skulle få krama om mina små änglar gjorde mig pigg.
Jag avslutade mitt pass och skyndade hem till dom.
Det går inte en dag utan att jag tänker på hur lyckligt lottad jag är...eller vi är.
Lava och Nova är verkligen två små mirakel.
Som en vacker ros så har oxå dom en massa sköra rosenblad.
Det är mitt privilegium att få vara med när dom upptäcker och utforskar alla sina "lager".
Dom blommar ut och sprider en oändlig flod av kärlek.
 
 
Det är tack vare mina barn som jag lever så hälsosamt.
Jag vill vara närvarande under alla skeden i deras liv.
Om jag misshandlar min kropp och min själ....kommer jag få uppleva allt då? 
Kommer jag få se mina döttrar gifta sig?
Kommer jag få njuta av mina barnbarn?
Kommer jag få torka deras tårar och vara deras stöd när livet är svårt? 
Kommer jag känna all den kärleken som jag känner nu?
 
Jag kommer aldrig att få veta vad livet har förberett för mig.
Men istället för att förlita mig på ödet så tar jag saken i egna händer.
Jag tar hand om min kropp och ger den de bästa förutsättningarna.
Jag försöker att tänka på vad jag stoppar i mig.
 
Currygryta med kidneybönor och kikärtor.
 
Broccoli med fullkornsbulgur.
 
Älskar broccoli 🌱🌎👌🏻
Jag fokuserar på träning som stärker min kropp.
Träningen gör mig lycklig, stark...både fysiskt och mentalt.
 
Idag har jag fått i mig min dagliga dos av Chiapudding, dessa frön är helt magiska.
Sen jag började äta dessa har min energi ökat avsevärt.
Jag kan verkligen rekommendera dom.
Jag blandade en ny omgång nu när jag kom hem.
Det är lite roligt egentligen....hur ens motivering kan ändra ett beteende.
Jag orkade inte lägga nån energi på vare sig mat eller träning innan.
Men jag hade heller inte något engagemang.
Jag förstod inte vad jag gjorde med mig kropp.
Jag insåg inte varför jag mådde som jag gjorde.
Sen fick jag en käftsmäll av verkligheten.
Det öppnade mina ögon rejält.
 
Men jag ber er....vänta inte tills ni får den där smällen.
Va smarta och ta det beslutet själv...innan det är för sent.
 
 
Nu säger jag God natt!! 
Dröm om en frisk och grön värld.
En värld fylld av kärlek och lycka.
Önska det.
Visualisera det.
Det kan bli din verklighet om du vill det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0