Mod

Mod ryter inte alltid. Ibland är mod en liten tyst röst i slutet av dagen som säger ”Jag ska försöka igen i morgon.”
 
Ibland är det svårt att vara modig, ibland är rädslan starkare.
Men det är just det som definerar mod, att våga göra något fast än att man är rädd.
 
Ibland är ilskan större än rädslan oxå.
Ilska är en något jag har gjort mig väldigt bekant med nu senaste halvåret.
Jag har varit arg för så mycket, förgiftade mitt sinne.
Det är lätt att låta sig fyllas av hat om man inte är försiktig.
Det är lätt att skylla på allt och alla för den olycka som bjudits in i ditt liv.
Men sanningen är den att även om du skriker och slåss, även om du låter din vassa tunga smeka hemska ord....är olyckan ändå din.
Du äger den och ingen annan.
Även om du inte har valt den situationen du är i...så är det du som bestämmer hur du ska hantera det. 
Det är du som bestämmer om djävulen ska få sista slaget.
Det är du som bestämmer när du ger upp..OM du ger upp. 
När det va som jobbigast för mig så sa jag för mig själv:
Din djävul, du må ha valt tid och plats för denna fighten, du må ha startat detta kriget....men jag kommer vara den som svslutar det.
 
Det kommer komma tidpunkter i ditt liv då du är frestad att yttra orden "jag ger upp".
När dom stunderna kommer, när du är som svagast....det är då du måste vara som modigast.
 
Lyft blicken.
Spjärna emot.
Fokusera.
 
Jag lovar att det är du och ingen annan som kommer gå vinnande ur kriget.
 
 
Va stark även när det känns hopplöst.
Hitta modet inom dig.
Du är en fantastiskt människa och jag tror på dig.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0