Nej till cancer!!

Sitter och tittar på NEJ TILL CANCER.
Tårarna rullar nerför kinden.
Det gör ont i hela kroppen, mest i hjärtat.
Insikten att jag kunde varit en av dom där...den smärtar fruktansvärt.
Men jag är samtidigt så glad.
Jag fick verkligen en andra chans...jag ska ta vara på den. Leva 100% varje dag.
Det är jag skyldig mina barn, det är jag skyldig mig själv.
Jag önskar att nån kunde utala dom magiska orden "vi har funnit botemedlet mot cancer".
Det hade varit en sådan seger över djävulen....i detta nu.
 
Hur gick det på jobb idag då??
 
Det va tufft.
Det va jobbigt. 
Det va som förväntat.
Många frågor...om och om igen.
Många kramar och ledsna blickar.
Jag va Bella med cancer igen...tyvärr!! 
Det va det enda jag fick prata om...cellgifter...strålning.
Prata om hur jag kräktes och hur dåligt jag jade mått.
Prata om mina andra kollegor som oxå hade cancer...om deras kamp.
Jag gick som i en dimma mesta dels av tiden.
Satte upp fasaden och svarade artigt på alla frågor.
Jag mår bra
Jag mår bra
Jag mår bra...snart börjar jag väl tro på det själv oxå.
Verkligheten kommer ikapp mig åter igen.
Jag blir varse om exakt hur jobbigt detta kommer bli.
Den vanliga Bella vill inte vänta, vill köra igång direkt.
Den vanliga Bella blir så besviken när tröttheten kommer krypandes,
"men jag har ju knappt åkt buss i en timme, jag är redan trött"....för fan skärp dig...mer än så klarar du väl!!!
Nej, jag gör inte det....fan!!!
Frågorna kommer tillbaka med full kraft.
Hur ska jag klara att köra ett arbetspass om jag inte ens kan ÅKA med i bussen i två timmar??
Hur länge kommer min fasad att stå fast, utan att krackelera?
 
Frågorna är många, svaren är få!! 
Men hur som helst så ska jag tillbaka imorgon.
Jag är tacksam för att jag får möjligheten att åka med Kitte, hon gör det hela lite lättare.
Vi skrattade en hel del....det va skönt!! 
 
Hur jobbigt det än är just nu så vet jag att det kommer bli lättare. 
Jag får helt enkelt bara uthärda nu.
Det kommer bli bra...det måste jag tro.
 
Nu ska jag dricka upp mitt te och fortsätta titta på programmet.
Imorgon är det nya tag.
 
God kväll mina vänner.

Kommentarer
Postat av: Erica

Du är stark som står ut! Jag beundrar dig och din kraft! Du inspirerar mig! Många kramar

Svar: Tack så mycket!! Orden går rakt in i hjärtat. ❤️
bella

2016-01-12 @ 17:36:55
URL: http://ericamansson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0