Tillbakablick

 
Facebook va så vänlig och påminde mig om tiden för ett år sedan.
Jag tittar på bilden och tänker...jag saknar dig.
Jag saknar den personen som jag va då.
Jag saknar mitt långa hår.
Jag saknar min ovisshet.
Jag tittar på bilden och granskar blicken som stirrar tillbaka.
Den är full av självförtroende, full av glöd.
Har jag den fortfarande...glöden? 
När jag tittar på nytagna bilder på mig själv så ser jag inte glöd...jag ser sorg.
Jag ser ångest och oro.
Men det är okej, man får vara låg ibland.
Det viktiga är att man inte låter det definiera ens person...den man är.
Jag är mer än bara en sorgsen själ.
Jag är en lyckligt lottad kvinna.
Jag har så så mycket att vara stolt och tacksam för.
 
Att vara blind i mörkret är en sak...men att gå ut i ljuset och fortfarande inte se...det är bara dumt.
 
Att se med ögonen och att se med hjärtat är två väldigt olika saker.
Det är först när man vågar blunda som man öppnar ögonen på riktigt. 
 
Jag vet...det låter flummigt men det är så.
 
 
 
Jag och flickorna spelade lite memory.
Jag vann hehe...MEN Lava va snabb med att påpeka att om man lade ihop hennes och Novas poäng så vann dom 😋
Smart unge!! 
 
Nu ska jag avnjuta en stor kopp te.
Jag har tvättat hela soffan idag...doftar ljuvligt.
Det enda jobbiga är att jag nu blir helt blöt i rumpan när jag har suttit ett tag. 
Tyget får inte torktumlas...så det är fortfarande fuktigt.
Haha dagens "ilandsproblem".
 
God kväll!! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0