Sista dagen

Doften av saltvatten kittlar min näsa.
Solen reflekteras i mina solglasögon.
Måsarna skrattar medan dom tävlar om nattens rester.
Sista dagen innan semestern börjar.
Här sitter jag i bussen och har det ganska bra.
Allt verkar så fridfullt på morgonen.
Ingen är vaken, bara jag och fåglarna.
Jag ska snart avgå från Höganäs, köra ner till Helsingborg och sen ha rast.

Förväntningarna på den här semestern är ganska milda.
Jag tror att vi kommer ta det lite som det kommer.
Många spontanutflykter blir det nog.
Många skogspromenader.
Strandpromenader.
Glass i stora lass.
Självklart många sköna dagar på baksidan oxå....lyssna på barnens skratt (eller gråt).

Den här utsikten hade jag imorse när jag körde till Landskorna.
Så fridfullt.
Vackert.

Vi vill ha ut så mycket av våra liv.
Det ironiska är att vi inte vet hur vi ska leva det.
Vi gör det svårt när allt egentligen är så enkelt.

Älska med hela ditt hjärta.
Va rädd om din kropp.
Behandla vår jord med respekt och vördnad.
Ha roligt när du lever.
Skapa minnen som du kan återuppleva i ditt inre.
Våga chansa när du är osäker.

Bara lev livet fullt ut.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0