Blodförgiftning

Som om allt det andra inte va nog.
I måndes mådde jag inte så bra.
Min tumme hade börjat svullna upp en del.
Jag förstod inte varför.
Jag haft ben sår där innan men det va ju nästan läkt vid detta laget.

Jag slutade jobba och hämtade barnen på deras kalas.
När vi kom hem kom febern.
Jag hade riktigt frossa och mådde riktigt dåligt.
Men eftersom jag har dessa värmevsllningarna dagligen så tänkte jag att det antagligen va en släng av detta.

Av en händelse så tittade jag på min tumme som jag nu inte kunde böja på.
Jag såg att det gick en röd strimma från tummen och ner på underarmen.

Hmm! Blodförgiftning??

Det va det som passerade genom mitt logiska tänkade.
Men det händer ju typ aldrig att någon får det.
Sen ska ju armen vara svullen som den va hos pappa när han fick det.

Nej det kan inte vara det.

Jag mår bättre efter som lång natts sömn.
Kollar på armen när jag vaknade.
Strimman va kvar, svullnaden i tummen va kvar.
Så efter ett tag så bestämmer jag mig för att ringa vårdcentralen.
Dom ville att jag skulle kommer ner direkt.
När jag kom dit så tittade en sköterska på min arm och sa direkt: ja det är ju en klar blodförgiftning så vi måste sätta dig på antibiotika i 10 dagar.

Så nu sitter jag här men en öm arm och ex antal tabletter.




Ser inte mycket ut för världen...men ont gör det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0