Effektiv

Vissa dagar är man bara så där...effektiv.
Idag är en sån dag.
Jag har ringt tusen samtal känns det som.
Suttit i ett dussin telefonköer.
Resultatet är att jag fixat autogiro på de flesta av mina fakturor...sparar nog 300 kr i månaden på detta.
Jag har även sagt upp några medlemskort som även hade kredit. Så nu är jag fri från krediter....eller ja jag har en kvar.
Jag har mitt volvokort..men det är oxå det enda.

Jag har sagt upp prenumerationer som jag hade.

Jag har fixat mitt pass.
Varit på sjukhuset och fått min spruta.

Jag har ringt och bokat tid på banken.

Ja det har varit en sån dag idag.
Nu sitter jag och tjejerna och väntar på att klockan ska bli 16 så vi kan åka och hälsa på Fia.


Jag har än så länge inte kännt av sprutan.
Blev aningen besviken när jag kom dit och fick reda på att jag hade en till spruta att få.
Jag trodde att jag skulle få min sista idag...men så blev det inte.

Förra gången jag fick den här sprutan så blev jag ganska dålig.
Migrän och influensasymtom.
Jag vill inte känna efter än...är rädd att jag ska känna igen nåt från förra gången.
Ibland så kan man nog inbilla sig att man mår på ett speciellt sätt....man liksom intalar sig för att man inte ska bli besviken sen när det väl sätter igång.

Jag vill inte bli besviken mer.
Jag bestämmer mig för att ta kontrollen över mitt kännande.
Jag bestämmer nu att jag ska må bra.
Det har varit en bra dag idag.
Den ska fortsätta vara bra ett tag till.

Vi ska hälsa på Fia och barnen.
Sen ska vi hem och bädda ner oss i min säng, kolla på en film.
Imorgon är det jobb som gäller.
Jag ska ladda mina batterier idag så jag orkar med morgondagen.
Bästa sättet att göra det på är att omringa sig med personer man älskar.
Ladda batterierna med kärlek liksom.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0