God natt

Kvällens bestyr är klara. 
Jag sitter i soffan och har handen på kontrollen.
Ska precis sätta igång ett avsnitt av greys Anatomy.....men nej!!
Jag väljer att sitta här och Begrunda vissa saker.
Saker och ting...tankar...klarnar upp på kvällen.
Ser dom från ett annat perspektiv.

Jag fick brev från min läkare idag.
Han ville träffas igen och denna gången ska jag lämna fler blodprover.
Konstigt tycker jag eftersom jag lännade 4 rör blod sist.
Tankarna kommer som ett brev på posten.
Varför har jag fått en ny tid nu så direkt.
Jag va ju inne för nån vecka sedan med alla mina prover.
Dom va väl bra....eller va dom det??
Hittade dom nåt nu i efterhand?
Tankarna som strömmar genom kropp och själ är endast negativa.

Tänk att ett litet brev kan röra upp så många känslor.

Men nu ska jag försöka sova oavsett.
Det blir en lång dag imorgon.
En lång dag av tankar och funderingar.
Får se om jag kommer fram till nåt bra.

Ljusen fladdrar framför mig.
Lågan hypnotiserar mig.
Jag försvinner in i mig själv.
Försöker hitta mitt ljus, min låga.
Jag letar efter min egen gnista.
Jag behöver den för att tända lågan inom mig.

Det blixtrar till.
En gång till.

Snart är elden stor vacker och varm.
Än så länge är den liten....alltför liten.

Vinden sveper förbi mig med livet.
Den sveper förbi min eld och helt plötsligt växer den.
Snart är jag där.

Håller händerna framför brasan och njuter av värmen den ger.
Fortsätt ge, fortsätt svep med din livgivande vind.
Snart är jag där.

God natt




Sötnosar ❤️❤️❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0