Lilla fjäril

Vingarna är lätta.
Färgerna smälter vackert samman med universums alla nyanser.

Lilla fjäril, varför flyger du inte?
Varför provar du inte dina nya vingar?
Varför tittar du längtansfullt mot dina bevingade fränder?

Hur ska du kunna känna vinden under dig ifall du inte vågar ta steget?
Hur ska du kunna berusas av all skönhet i världen om du inte vågar släppa taget.
Världen är din och den väntar på dig med öppna armar.

Varför står du med darrande ben lilla fjäril?
Är det en tår jag ser?

Är det en tår av lycka?
Är det en tår av sorg?

I dina ögon är livet en hotfull sak.
I mina ögon är det en underbart äventyr.
Hur kan vi se på samma sak med så olika ögon?

Marken under dig skälver.
Dina små ben lyfter sakta men säkert från den säkra jorden.
Du tittar uppåt och ser mig.
Jag håller dig i handen.
Jag ger dig mitt ord.
Detta äventyret är värt alla risker i världen.

Vi lyfter och flyger högre och högre.
Äventyret väntar.
Livet väntar.

Med öppna armar omfamnar vi det.
Det vi kallar livet.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0