Stackars katt

Gizmo va i slagsmål nu för nån dag sedan.
Han har tydligen fått ett rejält bett vid halsen.
Jag kände en ganska stor böld för nån dag sedan. 
Igår sprack den...rakt ut över min fina vita vägg.
Så Gizmo åkte in i duschen och blev rengjord...han luktade inte speciellt gott.




Nu har jag rakat bort håret runt hans sår så han själv kan tvätta det.
Det såg inte alls trevligt ut...ett stort hål bara...rakt in i halsen.

Jag får hålla koll på honom så han inte drar på sig en infektion.
Men han är inte dum...han har hållit sig hemma nu sen bölden sprack.
Det är precis som han vet om att det inte är så bra att vara ute nu.


Den här katten har varit med om en hel del....men har skruttar fortfarande omkring här. 
Han kommer fixa detta oxå.
Gizmo är en liten överlevare.

Ja det är ju båda våra katter.
Turbo höll ju på att stryka med för 3 år sedan tror jag att det är.
En infektion på balansnerven (sa veterinärerna).....vet dock inte om jag tror att det endast va det.
Vi trodde inte att han skulle överleva....men här ligger han nu.
Han har ju blivit lite annorlunda sedan han va sjuk....ny uppskattning för livet hehe.
Han är betydligt mer social nu och kelig.

Det stämmer som dom säger....katter har många liv.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0