Varför väntar vi

Väntan kan vara en förbannelse.
Den kan oxå vara en chans till eftertanke och försäkran.

Men saken är den att ju längre vi väntar ju mer frågetecken lär dyka upp.
För människan är en försiktig varelse.
Det är så vi överlever, det är så vi undviker katastrofer.

Men livet består inte av en enda lång väntan.
Livet är att ta risker.
Att ibland hoppa med huvudet före bara för att....man kan och känner att det är rätt.
Det kan gå åt helvete.....men det finns en chans att du hamnar precis där du vill.

Jag har väntat på mycket i mitt liv.
Det har varit min förbannelse.
Jag har varit feg.
Jag har tagit den säkra vägen i alla lägen.
Har det varit rätt??
Skulle jag ha chansat?

Det finns ingen mening med att titta tillbaka och ångra.
Titta tillbaka och tänka "om jag hade gjort så här".
Nu är det framåt som gäller.
Det är den enda riktningen som är acceptabel för mig...framåt!!
Bära eller brista.





Min underbara "trädgård".
Här kan jag höra min inre röst.
Här kan jag tänka i lugn och ro.
Fridfullhet och skönhet på en sån liten yta.


Gizmo kan konsten att slappa hehe.


Ibland slappar Nova med honom.
Underbart att se dessa två tillsammans.
BFF verkligen.




Idag fick Nova välja lunch.
Såklart blev det pannkakor 👍🏼

Nu börjar matchen på 4:an.
Jag står och väljer mellan den och ett avsnitt till av greys...hmm svårt!!
En del av mig vill vara patriotisk medan den andra logiska delen vet att det inte nån som helst betydelse om jag ser den eller ej.

Ha en fin kväll!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0