En maskros är oxå en blomma

Skenet kan bedra.
Döm inte boken efter omslaget.
Dessa uttryck är väldigt talande.
 
När jag inte hade något hår så kändes det uttrycket väldigt aktuellt.
Då va det jag som blev dömd.
Då va det mig blickarna drogs till.
 
Nu är jag inte den personen längre, men känslan sitter kvar i mig.
När någon tittar lite för länge på mig så går handen automatiskt upp till håret, måste bekräfta för mig själv att jag faktiskt har hår nu.
Jag undrar när den känslan kommer överge mig.
 
Jag tittade på mina peruker idag.
Funderade på om jag skulle slänga dom.
Beslutade att behålla dom, till barnens förtjusning.
 
 
Nu kan dom leka "vuxna" som dom själv så fint beskrev det.
Där ser man hur lätt det egentligen är att ta det negativa och göra det till nåt positiv.
Jag kände bara negativitet när jag tittade på perukerna innan....nu kan jag till och med le när jag ser hur barnen leker med dem.
 
Idag va en lång arbetsdag....för mig alltså.
Började 09.35 och slutade 17.50.
Behöver jag säga att jag är aningen trött nu.
Trots tröttheten hämtade jag ändå flickorna hos Viktor.
Vill ta vara på all tid jag kan få med dom.
Så nu sitter vi i soffan och myser till en film-Ringaren i Notre Dame.
Det är underbart att höra barnens kommentarer under filmens gång.
 
"mamma, bara för att man ser konstig ut är man ändå inget monster."
 
"Han ansikte är inte så fint men jag tycker ändå att han är bra."
 
"Det är inte viktigt hur man ser ut mamma, det är viktigast att man är en bra vän."
 
Jag känner stoltheten svälla inom mig.
Våra värderingar har satt sitt avtryck i våra barn....och jag är så stolt.
 
Även en maskros är en blomma, den har skönhet precis som en ros.
Den kanske inte doftar lika ljuvligt men det är fortfarande en blomma.
Välj med omsorg vad eller vem du betraktar som ogräs.
Skönheten ligger i betraktarens ögon.
 
 
Tänkte avsluta med några kloka ord.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0