Destruktivt beteende

Spriten för en alkoholist.
Heroinet för en missbrukare.
Slagen och orden från den man älskar.
Destruktivt beteende säger man.
Men är det verkligen så?
Är det verkligen ett beteende?
Är det kanske en personlighet?

Oavsett vad det kallas så är det nåt negativt.
Människor blir sårade.
Beteende skadar inte bara dig....den tar sakta livet av alla som står dig nära.

Hjälplösheten hos den som står dig närmast. 
Som försöker lyfta ditt huvud ovanför vattenytan...medan du blundar och andas in.

Det är inte rättvist.
Nej det är det inte, men livet är inte rättvist alltid.
Men du måste fortsätta kämpa.
Hjälp mig hålla huvudet ovanför vattenytan.
Jag kanske inte verkar bry mig...men jag lovar...jag bryr mig.
Just nu är det bara för många stenar i mina fickor...jag behöver din hjälp för att komma upp.
Upp till ytan.

När slagen kommer.
När orden piskar dig.
Tänk då på allt det vackra i denna världen.
För vet du vad!! Det blir bättre!!
Dagen du bestämmer dig för att ändra på ditt öde...då blir det bättre.


Med solen i ryggen så ler jag.
Även om det är svårt så ler jag.
För jag vet...att det blir bättre.


Vägen till lycka är full med taggar som river dig.
Du snubblar kanske fram.
Du kanske till och mer kryper fram.
Men du tar dig framåt och det är viktigast.









Underbar grönska vid Mölledammarna.
Så mycket vackert...överallt.




Jag tycker den här bilden är så talande.
Vi är så små i denna stora värld.
Vi är små....men våra handlingar är stora.

Jag blundar och andas in.
Doften av skog, blommor och solsken fyller mina lungor.
Jag andas in....håll...håll...andas ut.
Alla mina sinnen är skärpta.
Jag öppnar ögonen....jag ser...livet!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0