Slappna av...

Bubblorna trängs i det heta vattnet.
Lungorna får en liten chock när jag går in i badrummet.
Värmen sprider sig behagligt när jag stänger dörren bakom mig.
Dofter som aloe Vera och mandel blandas med min parfym.

Nu är det dags att anstränga sig...att slappna av.
Det är svårt...speciellt svårt idag!
Många tankar dröjer sig kvar.
Intrycken ifrån dagen bränner bakom ögonlocken.
Röster ekar i mitt huvud.
Röster från mitt förflutna och sen några färska från idag.
Jag försöker dränka dom med musik.
Men för eller senare måste musiken ta slut...tystna.
Då ekar dom nog fortfarande.

Mina muskler ömmar efter den hårda träningen igår.
Det är en skön smärta.
Det är en smärta utav en enkel orsak.
Jag önskar att all smärta va så enkel att förklara.
Men allt behöver inte ha ett svar, en förklaring.
Vissa saker måste bara få göra ont...ett tag.
Det är så vi vet att vi lever.

Låt det som behöver ske ske.
Låt din röst bli hörd även när det känns omöjligt.
Låt din knutna näve höjas högt.
Visa att du är här, att du finns.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0