Natten är ljus

Jag går upp och ska lägga mig.
Går fram till fönstret dom så många gånger förr.
Men jag ser inga stjärnor.
Jag ser den ljusa natthimlen.

Tankarna går till morgondagen.
Känslan är inte bra men ack så nödvändig.
Den där välbekanta klumpen i magen gör sig påmind.
Fiende eller vän??
Pratar den om framtiden eller är den en falsk siare.
Oavsett vad den är så är känslan i mig verklig.

Jag vill verkligen inte göra detta nu men någonstans inom mig börjar ett spel.
Spelet om tärningarna, rullandes....vinst eller förlust.
Jag förbereder mig på en förlust samtidigt som jag av hela kropp och själ hoppas på en vinst.
Har jag turen med mig denna gången mån tro.
Spelet handlar inte om pengar.
Det handlar inte om ära eller makt.
Det handlar om den gåva vi fick när våra lungor fylldes för första gången.
Det handlar om det mirakel som fick våra hjärtan att slå det första slaget för att sedan fortsätta slå varenda dag i resten av våra liv.

Vad gör jag om det blir en förlust?
Vad ska jag säga?

Kommer glaset att falla mot marken ännu en gång.
Sprickorna är fortfarande kvar efter förra gången.
Om det faller igen så vet jag ej om ens jag kan laga det.
Jag kanske kan laga det men vissa bitar kommer föralltid gå förlorade.
Det kommer inte kunna fylla sin funktion längre.

Handen sluts och kramar åt.
I en enda smidig rörelse öppnas handen och tärnorna dansar på livets bord.
Dansen stillar sig och tärnorna lägger sig tillrätta.
Jag lutar mig fram för att se min dom.
Allt jag ser är två blanka tärningar.

Jag småler och konstaterar att tärningarna har helt rätt.

Livet är inget spel, det är en upplevelse.
Det är en välsignelse på så många olika sätt.

Ta vara på det, det gör jag!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0