Tid är så tidlöst

Tick tack tick tack.....

Sekundvisaren hoppar bestämt från det ena strecket vidare till nästa.
Tiden går.....men det känns som att tiden står stilla.
Hade jag inte sett med mina egna ögon att visaren faktiskt rör sig så hade jag inte trott på det.

Tiden är en fiende i nuläget...eller ja så känns det iallafall.
Jag hinner inte....vill så mycket.
Men det där jäkla dygnet har ju bara 24 timmar.
Hur mycket jag än försöker så blir timmarna varken mer eller mindre.
Hur ska jag hinna då?

Vi är redan i oktober månad.
Året är 2016.

Vart tog all den tiden vägen?
Det är konstigt egentligen....att känna att tiden står stilla samtidigt som du inte hinner nåt alls.
Som en parallell värld du tittar på.

Min verklighet och din verklighet.
Så lika men ack så olika.

Jag vill ta tiden och bryta ner den i molekyler.
Jag vill ta bitarna i min hand och sedan sortera upp dem så de passar till mitt liv.

Just nu har bitarna förvandlats till små sandkorn och dom rinner mellan mina fingrar.
När dagen når sitt slut så sitter jag där med några korn kvar i min kupade hand.
Men det räcker inte....det räcker inte.

Tiden....varför har du så bråttom?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0