Vad är det som låter...

Dunk dunk!!!
Jag stänger av ljudet på tvn.
Lyssnar....hör inget.
Jag sätter på ljudet igen.

Dunk dunk!!

Tittar mot trappan....det är där ljudet kommer ifrån.
Ser inget.
Kallar på katterna....hör att dom jamar ute i uterummet.

Vad är det som låter???

Vänder mig om och fäster blicken mot tvn igen.
Känner att nån tittar på mig.

Kan inte slappna av så jag går upp och kollar till barnen....båda två sover gott.

Jag ska försöka sova nu....får se hur det ska gå.
Känslan av obehag finns fortfarande i mig....men det är ju inget som säger att det måste vara något negativt...eller?

Går upp och lägger mig...mumlar tyst för mig själv..."God natt"....man vet ju inte vem som lyssnar 😉


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0