Även en vacker ros har vassa taggar!!

Känslorna som gömmer sig djupt inom oss bubblar emellertid upp och vänder oss ut och in.
Dom gör oss förvirrade.
Leker med vårt förstånd.
Hånar vårt logiska tänkande.

Till vilken nytta?

Vissa säger att en moders kärlek till sina barn ej finner några gränser.
Den kärleken för oxå med sig känslor som ångest och otillräcklighet.

Mitt logiska tänkande säger mig att jag gör mitt allra bästa för mina barn.
Jag kämpar och försöker få dem att känna sig älskade.
Men samtidigt som mitt logiska tänkande ger mig den informationen så brister mitt hjärta.
Jag har knappt träffat barnen idag, varit i skolan sen 8 imorse.
Lämnade barnen på fritids kl 6.
Hämtade dom kl 17 igen.
Det är alltså 11 timmar dom har spenderat på skolan.
Det är inte okej, det gör ont i mig.

Som tur är så är det inte så ofta dom behöver vara där så länge.
Men det är som sagt där mina känslor och mitt medvetande går isär.
Jag kan inte göra mer än vad jag gör men det räcker ändå inte....inte i mina ögon.

Barnen visar sitt missnöje utan att ens vara medvetna om det.
Deras tuffa yttre krakelerar i vanlig ordning när det är dags att sova.
Då kommer frågorna?
Dessa oroliga frågor som grundar sig i....ja det är frågan.
Jag undviker att skrapa på ytan utav rädsla att ett sår ska börja blöda.

Var är svaret?
Vad är lösningen?

Det känns som att jag famlar runt i mörkret.
Jag vet att jag har svaren.
Jag måste bara lära mig att lyssna.
Ställa dom rätta frågorna.

Fredagsmyset idag bestod av pizza och godis i mängder ☺️
Vi kollade på Ica age och hade det allmänt mysigt.
Jag somnade till i soffan under filmen...visste inte hur trött jag va förrän jag lade mig ner.
Nu ligger dom och sover och jag ska göra dem sällskap alldeles strax.
Ska bli skönt att sova ut imorgon.

Imorgon ska jag ju på kräftskiva.
Lite ironiskt eftersom jag inte äter skaldjur...men det ska bli riktig roligt.
Lite vin och god mat och trevligt sällskap....det är precis vad jag behöver nu.
Barnen ska övernatta hos Farmor.

Med det så säger jag God natt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0