Varför låter vi lyckan vänta?

Varför ser vi inte det som är precis framför oss?
Varför höjer vi blicken och tittar förbi, det är ju precis framför oss.
Hur många gånger ska vi be lyckan att vänta...endast för att vi tror att det som är lite längre bort är så mycket bättre.
 
Lyckan väntar inte hur länge som helst!!
Den accepterar inte att bli förbisedd allt för många gånger.
Den har oxå ett val...precis som du.
 
Vad gör du när lyckan vänder DIG ryggen?
Då är det för sent.
Då är dina ögon vidöppna....då ser du.
 
Titta inte bort mot horisonten, det du letar efter är precis bredvid dig.
 
 
Dagen har jag spenderat med Romina och Rickard.
Vi gick och tittade lite i affärer i Ängelholm. 
Hämtade upp pappa och åt lunch på orangeriet, verkligen supermysigt ställe.
Vi åt alla varsin Oumphburgare med en god sallad och picklad rödlök.
Medan måltiden intogs diskuterade vi allt från ekologisk mat till istiden.
Det va en mysig stund som vi tyvärr inte alltid har lyxen att hinna med.
När man väl gör det så inser man hur mycket man saknar dom små stunderna.
Det är så enkelt egentligen....varför gör vi det så svårt?
 
Efter maten körde vi hem till pappa och tog en kopp kaffe.
Sedan bar det iväg hem till R&R igen. 
Vi drack lite te och kollade på en gammal goding.
Jag njöt av varenda sekund, lugn och ro. 
Tyvärr hittar jag sällan den stillheten här hemma.
Det är alltid nåt som ska göras...eller som jag ANSER ska göras. 
Det är väl en träningssak för mig.
Jag gjorde iallafall färdigt mitt skolarbete och sen tappade jag upp ett bad med lugnande oljor i.
Lite lugn musik ovh tända ljus gjorde susen.
 
Nu ligger jag i soffan och sniffar på min nytvättade filt, ska sätta igång netflix strax.
Så där avslutar jag och säger God Natt!!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0