Bråk, aritmetik och taluppfattning...

Det är några av de sakerna som måste in in in i mitt huvud.

Det har blivit en del matte idag....men även annat.
Lava skulle leka med Filippa idag så jag och Nova fick lite egentid.
Tyvärr fick jag spendera en del av den framför datorn.
Imorgon är tentan över och hur det än går så kommer det vara skönt.
Dom stunderna när man kan vara med en av flickorna själv är som balsam för själen.
Att få prata enskilt och ostört, bara Kinna lyssna på vad hon har att säga, hennes funderingar.
Underbart, vi cyklade ner till affären och köpte varsin glass. 
Inga krusiduller....bara Nova och jag på två cyklar.
Vi cyklade hem sen, jag började på maten. Nova tittade lite på tv.
Medan jag lagade mat så tittade jag på lite Youtube-klipp om matematik...det va väldigt givande.
Fattar inte varför jag inre gjort det tidigare.

Nu ska jag sova tänkte jag....drömma om tal och siffror. 

Tiderna ändras nu mina vänner.
Vinden har vänt. 
Nya tider är på frammarsch....i like it 😉👏🏼


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0