God morgon

Ingen huvudvärk idag, dagen börjar bra.

Fixade en nyttig och god frukost men för ändå kämpa för att få ner den.


Regndropparna samlar sig på rutan, sakta ringlar dom sig ner tills hela rutan är som ett stort fint mönster. 

Jag studerar regnet, vilket väg dropparna tar.
Dom oberäkneliga...som livet själv.
Man vet aldrig vilken riktning livet går i.
En del kan man själv påverka, men mycket får man bara följa med på...där ens röst är tyst. 
En vilja är fasthållen, styrd.
På senare tid har jag insett att det nödvändigtvis inte behöver vara en dålig sak. 
För ibland behöver vi bli styrda.
Ibland behöver vi någon som hjälper oss att fatta vissa beslut.
Ibland så är det skönt att bara flyta med strömmen, inte vara den som ror hela tiden.

Nu är det snart Simträning för tjejerna.
Jag ska hämta upp Viktor, Sofie och barnen. 
Så med andra ord får jag nog sätta igång och göra mig klar.
Ni förstår jag håller på att lära mig slappna av och inte stressa.
Nackdelen med det är att jag är dålig på att uppskatta tid. 
Jag tycker att jag har gott om tid...tills jag inte har det och då får jag stressa ändå.

Igårkväll när jag kom hem så tänkte jag att jag skulle strunta i röran som hemmet bestod av.....men när klockan slog 00.00 så stod jag ändå och diskade i köket....men jag försöker iallafall.
Snart är jag där.

Ha en bra dag allesammans 😊


Kommentarer
Postat av: Anonym

☺💓

2017-04-02 @ 23:44:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0