Sakta men säkert

Kvällspromenaden gick av stapeln och det kändes riktigt skönt.

Skönt när jag va ute och skönt när jag kom hem.
Duschen svalkade och jag kände mig som en ny människa när jag va klar.

För att slippa sätta mig med matten så började jag städa undan och fixa lite havregrynsgröt.
Efter att ha ätit så insåg jag att jag inte hade något att skylla på nu.

Så jag satte mig och började läsa.
Läsa på kardinalitetsprincipen och principen om stabil ordning.
Jag läste om abstraktion och sublitisering.
Mmm....precis!!! Det är inte direkt ett plus ett.....även om jag har läst om "ett till ett principen" idag oxå.
Nää matematik är verkligen inte min starka sida.

Imorgon ska jag jobba ett delat pass och då ska jag passa på att läsa, läsa och läsa lite till.

Lava kom hem från scoutlägret idag och hon va helnöjd.
Hon va dock väldigt trött.
Jag frågade henne om hon ville åka hem och ta det lugnt, hennes svar kom blixtsnabbt: nej jag vill åka hem till Farmor och Farfar 😁
Söta unge ❤️❤️
Så vi åkte hem snabbt och duschade av den grilldoftande lilla scouten och sen åkte vi hem till Ann-Britt och Jocke.

Trevligt som alltid 🌸

Nu ska jag sova, eller försöka sova iallafall.
Så god natt på er 🌟


Första bilderna är från besöket hos mamma igår och den sista är resultatet av att Nova ville leka fotograf medan vi väntade på Lava .


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0