Ibland måste man tänka efter

Saker som ibland känns solklara kan efter en stunds eftertanke bli dimmiga. Därför är så viktigt att inte handla i stunden utan faktiskt tänka efter före som man säger. För när orden kommer ur din mun så kan du aldrig aldrig ta dom tillbaka.
Du kan be om ursäkt och hoppas på att bli förlåten men orden som sårat kommer ändå alltid finnas kvar.
Innan man säger det som man känner måste man fundera på varför man säger det. Är det utav ilska? eller är det för att hjälpa personen? säger du det utav kärlek eller bara för att såra?
Det är ganska relevant eller hur.

Jag är en sån person som ibland kan ge dig den hårda sanningen, för att jag bryr mig om dig...eller för att du har gjort något fel.
Jag väljer aldrig sida så be mig inte om det.
Jag ser saker på ett annat sätt, möjligtvis för att jag har fått en annan syn på livet och allt som livet har att ge.
Jag är ärlig och hjälper dig mer än gärna men om jag ser att mina ord inte har någon betydelse så har jag heller inga problem med att ta ett eller två steg tillbaka.

För vissa är detta jobbigt och de förstår inte. De som inte förstår är oftast de personerna som saknar självinsikt.
De kan inte se sin egen del i en händelse eller en konflikt.
Dessa personerna kan heller inte ta ansvar för de händelser som resulterat i omskakande upplevelser för andra i sin närhet.
Att be om ursäkt är inget genuint utan endast något som man gör för att slippa höra gnäll, det saknar betydelse för dessa personerna.

Allt detta är otroligt energikrävande för alla som finns runt utomkring och även om det är svårt så är det enda alternativet att backa undan och istället omge sig med personer som ger energi och kan bidra med något i ditt liv.

När man utesluter någon ur sitt liv så är det viktigt att veta att detta inte sker utan anledning. Att detta inte är en impulsiv handling utan ett välgrundat beslut. Åtminstone om jag ser till mig själv. Jag har ett stort hjärta och jag hjälper mer än gärna, men om du skadar mig och det gör det tillräckligt länge och tillräckligt ofta så klipper jag banden och då finns det ingen tråd i världen som kan sy ihop de banden igen.

Den tiden vi har här på jorden är begränsad och jag tänker leva den på det bästa sätt jag kan, det betyder utan negativitet och ånger.
Livet ska bestå av skratt, lycka, kärlek....till mesta del iallafall. Några tårar och lite hjärtesorg får man räkna med men endast för att man ska lära sig att uppskatta de bra sakerna.

Ta hand om er och de som står er nära!!
Ni är oersättliga och unika...glöm inte det.

Kram på er!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0