När allt kommer omkring

Vad gör man när saker och ting vänds upp och ner. 
Hur ska man reagera.....agera.
Jag vill inte vara stark alltid...men har jag nåt val. 
 
Ibland känns det som att valen nånstans görs åt mig. 
Det kan vara väldigt frustrerande emellanåt. 
 
Ikväll är det något annat som testar min tålamod.
Barnen känner av att det är lov och de har kommit ur rutinerna när det gäller läggetider.
Så nu är klockan 22.30 och Nova var precis nere och skulle berätta att hon ville dricka MER vatten.
Båda tjejerna har ekt och stimmat däruppe och inte alls varit intresserade av att sova.
Jag försöker att förklara varför det är viktigt att lägga sig i tid och att man behöver sin sömn....sen hycklar jag och går inte själv och lägger mig förrän klocan är 02.00 på natten. 
 
Idag har har jag en anledning till att jag är pigg. 
Jag råkande slumra till när vi tittade lite på film. Det räcker för att jag sen ska ha en nyfunnen energi resten av kvällen....tröttsamt.
 
På lördag åker vi till Danmark och förebereder oss för bad och ett gott nytt år. 
Ska bli riktigt skönt att komma hemifrån ett tag. 
Bara koppla bort allt som händer just nu. 
 
Sen börjar snart skolan igen....måste börja förbereda mig mentalt på det. 
Ny kurs och ny böcker....nya prov...nya lärdomar. 
Ska bli skönt att komma in i rutinerna igen på sätt och vis.....även om det är skönt med lite ledigt. 
 
Nu är julen över och en tomhet kommer över mig...vet inte varför....men antar att alla förväntningar och spänningar tar så mycket av ens tid och nu när det är över så tar det väl lite tid att ställa om. 
Nu ska ju livet forlöpa i allmänhet....livet som består av plugg, jobb, skrikiga katter, underbara barn, alldeles för lite träning.....ja livet. 
 
 
Nu säger jag God natt, ska kolla färdigt på ett avsnitt aven ny serie.....sen ska jag oxå försöka sova. 
Jag kommer lägga upp lite bilder från Lalandia....och om vi inte hörs innan dess...så önskar jag er ett riktigt Gott Nytt År. 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0