Ny serie....läskiga ting!!!

Eftersom jag var så effektiv när jag tittade på Lucifer så är jag redan ikapp realtid.
Så nu måste jag vänta en vecka på varje avsnitt....superdrygt! 

Så därför har jag försökt hitta nåt annat att titta på, nån annan serie.
Det blev en serie som många har pratat om. Den verkade konstig men jag gav den en chans och nu....är jag inne på avsnitt nummer 4. 
Namnet är Stranger Things.
Väldigt annorlunda, läskig men väldigt fängslande.

Idag va jag och Sars hos vår gamla dagisfröken Ulla och hennes man Lasse.
Vi brukar hälsa på ibland och det är alltid lina trevligt.
Hon har varit en liten ljusglimt för mig och Sara när det va mörkt och kallt i vårt liv.
Jag kommer vara henne evigt tacksam och jag önskar att vi kunde hälsa på oftare.
Tyvärr så kommer allt annat emellan och därför dröjer det ibland innan vi ses.

Nu när vi var där så fick jag något väldigt spännande av Lasse.
Han gick ner i källaren och hämtade upp några gamla skol-stenciler från 1947. 
Helt fantastiska.

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

Väldigt intressant att sätta sig in i hur lärandet utformades på den tiden.
Hur vi har utvecklat pedagogiken och vad som är likadant nu som för 60 år sedan 😊

Tänk vad vi vet nu som dom inte visste för 60 år sedan.
Tänk vilken utveckling vi har gjort.
När man börjar tänka i dessa banor så blir man fundersam. Hur tänkte barnen när dom satt och ritade i böckerna?
Vad sa lärarna till dom, vad undervisade dom?
Vilka problem hade lärarna och eleverna? 
Hade dom disciplinära svårigheter som dagens elever kämpar med? Eller va deras status en annan än den som vi har idag? 

"För att veta vart man är på väg så måste man veta vart man har varit"

Något att tänka på 🤔

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0