My babies are home

Ljudet av ljusa barnröster ljuder från ovanvåningen. 

Det känns rätt, ordningen är återställd.

Barnen har lekt lite, gjort läxor och tittat på film. Det har varit en perfekt mysig kväll.


Nova har börjat visa lite intresse för skrivning så jag gav henne en liten utmaning idag.

Hon började genast skriva och forma bokstäverna.
Det gör mig glad att hon öppnar upp sig när det kommer till skolans värld.
Lava är superduktig när det kommer till läsningen. 
Tyvärr har hon alla skolböckerna i skolan så jag vet inte hur det går för henne i matte och svenska. 
Men jag har tagit hem lite arbetsblad från skolan så hon ska få prova på lite av varje.

Det är så roligt att kunna ge barnen den möjligheten till utveckling som kommer gynna dom så ofantligt mycket.
Allt det som jag lär mig i skolan kommer de att få nytta av.
Samtidigt som jag lär dom så lär dom mig.

Imorgon börjar lovet för tjejerna. 
Vi hoppas på fint väder.

God kväll


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0