Då börjar vi om igen!!

Nya tag.

Nya tankar.
Ny motivation.
En ny jäkla vecka ligger framför mig.
Det blir jobb jobb och lite mer jobb.

Även om jag vet att jag har att görs hela veckan så gör det inte så mycket ändå...bra  att hålla sig sysselsatt liksom.
Då behöver man inte spekulera i vad man ska göra på sin fria tid.

Jag bara älskar när vissa människor bara ligger i soffan med fötterna på bordet och kontrollen i handen.....sen bara: alltså jag har så jäkla mycket att göra....jag är så stressad.
Men för Guds skull....du kan Ju inte ens stava till ordet stress.

Stress är när du reser dig upp från sängen kl 04.30 på morgonen och sedan inte lägger dig igen förrän klockan visar 23.00.
Under dagen har du inte satt dig ner en enda gång.
Du har intagit nåt som ska efterlikna en måltid...medan du har fortsatt med dina bestyr.
Medan du jobbar så har du några missade samtal och sms som ska besvaras...men du hinner inte riktigt...ska göra det sen.
Tvätten som väntar när du kommer hem måste hängas upp men du kommer plötsligt ihåg att torkställningen är trasig.
Så du leta nu febrilt efter saker att hänga upp tvätt på. 
Det slutar med att hela soffan är full med ren tvätt....för du orkar inte leta mer.
Barnen piper om att dom är hungriga...du tittar på klockan och inser att du skulle ha ätit middag för 2 timmar sen...fan!!!


Förstår du....människa som när ditt största problem är Att det är förmycket reklam på tv....då vet inte ens vad stress är.
Så sluta gnäll din griniga lilla tant! 

Jag vill inte veta hur jobbigt ditt perfekta Lilla liv är.
Jag vill inte höra om dina lyxproblem.
Problem som det för den delen finns lösningar på....som allt annat.
Men du är bara för jävla lat och bekväm för att göra nåt åt det.
Så sluta gnäll.....bara sluta.

God natt och sov gott


Kommentarer
Postat av: Anonym

Men stress så du går in i väggen innebär att du är så stressad att du inte kan resa dig upp för du vet ej hur och när ska du ta nästa steg. Du kan inte kontrollera känslan att du inte räcker till. Du kanppt vet längre vem du är. Att man tar konstiga beslut man annars inte skulle ha gjort. Det är stress, att ha mycket att göra och inte ha tid att sova är inte stress utan problem med att organisera och styra upp vad ska jag göra idag och vad gör jag imorgon. Stress så man sitter i soffan och känner sig det kan vara värre än att vara igång och göra något för då har du fortfarande förmågan att göra något. Vet av erfarenhet.

Svar: Det finns stress och sen finns det inre stress.
När man går in i väggen så har man under en lång tid ignorerat kroppens signaler. Då är inte lösningen att endast "ta det lugnt" utan då måste man förändra hela sättet man lever på.
Hur har du gjort för att hitta energin igen?
Hur hjälpte du dig själv?
Det är säkert många som behöver råd och tips.
Jag är numera lyhörd för vilka signaler min kropp ger mig men även jag kan ibland "slarva" för att "jag ska bara"....det är okej så länge man inte låter det tankesättet ta över.
Hoppas att du mår bra nu 🌸
Isabelle Dahlberg

2017-07-08 @ 15:21:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0