Spegel spegel på väggen där, säg mig vilken emoji jag är...

Känslor.

Uttryck.
Fantasi.

En liten gul gubbe har ersatt oss.
Det är skrämmande sant, jag ser och upplever det dagligen.

Min 8 åriga dotter har börjat notera vilka emojis jag använder när jag skriver sms, Hon vill veta vad den betyder.
Jag förklarar gladeligen vad den representerar....fast jag borde bara vara tyst.
För sanningen är den att inga små figurer kan ersätta ditt leende.
Det kan inte ersätta ditt skratt eller dina tårar.
Det har gått så långt att om jag får ett sms utan nån emoji så blir jag fundersam, jag kan inte riktigt utläsa vad personen vill eller om den är glad, trött, arg, fundersam... SOM OM JAG BEHÖVER VETA DET!!!!
Näääää det behöver jag verkligen inte.
Och jag borde inte förklara vad de olika emojisarna betyder för Lava, jag borde istället förklara vikten av ett leende eller ett tonläge och hur du ser på en person när den behöver en kram....det är viktigare.
Eller håller ni inte med???

Min kompis skickade ett sms för ett tag sen, Hon hade glömt att ta bort caps lock...så det va bara stora bokstäver.
Min första tanke var: Varför skriker hon på mig?? 
Det tänkte jag....utifrån ett sms.
Är det inte oroväckande.

Om någon hade skrivit en lapp till mig och använt stora bokstäver så hade jag ALDRIG tänkt i dom banorna....hade du? 

Så många konflikter man hade sluppit om man bara hade pratat IRL istället för att skicka dessa jäkla smsen.
För jag läser smset på ett sätt medan du skrev det på ett annat....upplagt för missförstånd.

Nej ring istället och prata...mycket bättre.

Fick lite bilder från Viktor idag, det va från hans och barnens tripp till Öland. Tänkte att jag skulle dela med mig.


Dom hade haft jätteroligt med superfint väder och det allra bästa sällskapet ❤️


Nu är det dags för mig att säga god natt.
Det har varit en lång dag för mig och jag känner nu hur ögonen Börjar bli grumliga.
Så jag önskar er en god natt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0