Hej det var från polisen!

Tänk dig att få höra dessa orden när du svarar i mobilen.

Tänk dig det ännu värre senariot att de sen fortsätter:
- Har du en dotter/son som heter *****? 
Han/hon har tyvärr råkat ut för ett överfall/våldtäkt/rån!!!

Detta senariot hade mycket väl kunnat inträffa ikväll.
Jag hade en sista tur att köra från Ekeby till Buuv och sen skulle jag tillbaka till depån.
Allt va bra förutom att det stod två små killar en bit ifrån hållplatsen i Ekeby.
Jag hade uppehåll i 30 min och efter 25 min stod de fortfarande kvar där. 
Det började bli mörkt.
Jag körde fram och kallade till mig pojkarna.
Dom hade tappat/glömt sitt busskort.
De hade inga pengar.
Knappt nåt batteri på mobilen.
Klockan va 22.30.
Jag frågade var dom bodde...svaret: Planteringen i Helsingborg.

Dom visste inte hur dom skulle komma hem. Den ena pojken brast lite i rösten när han tyst frågade om jag kunde hjälpa dom.

VAR ÄR NI MAMMA och PAPPA!!!??

Pojkarna kan ha varit i 10 års åldern, helt ensamma...ute i Ekeby...klockan 22.30 en söndag.

Jag kände ilskan bubbla inom mig, har man inte mer koll än så på de som betyder mest i hela världen...sina barn!!!

Dom fick självklart åka med mig.
Jag körde dem hem och vinkade av dem 23.30. Då hade fortfarande inte någon ringt och kollat var dom va.
Jag frågade dem om de hade ringt och sagt till sina föräldrar att dom va i trygga händer och på väg hem....båda nickade.
Vet ej om dom ljög eller talade sanning.

Som mamma till två flickor på 7 och 8 år kände jag hur mitt hjärta sjönk.
Dessa små pojkarna hade lika gärna kunnat blivit misshandlade och bortrövade.
Hur kan man lämna sina barn utan nån som helst koll? 

Jag vet att saker och ting inte alltid är som det ser ut men efter snart 10 år i den här branschen så blir man ganska bra på att "läsa" människor.
Det jag såg här va två rädda, ledsna pojkar som varken visste ut eller in.

Jag hoppas att jag aldrig får veta hur det känns när jag svarar i mobilen och rösten säger att mina barn är skadade.
Jag hoppas att pojkarnas föräldrar aldrig heller behöver veta det.

Nu ska jag lägga mig....sova en stund. Viktor kommer med barnen kl 06.15 imorgon bitti 😴
Så natti natti till er alla 👋🏼⭐️🌜


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0