Näst sista dagen

Luften är lagom varm.

Barnen skrattar och leker som om det inte fanns nån morgondag.
I glaset bredvid mig bubblar friskt vatten.
Mmm, jag kan ärligt säga att jag inte längtar hem hehe.

Känslan är bitterljuv för tillfället.
Jag vet vad som väntar när jag kommer hem.
Det kommer bli jobb jobb och jobb.
Men samtidigt får man inte lura sig att tro på denna ljuvliga bubblan...det är inte verkligheten.

Nej det har varit riktigt skönt att komma iväg och inte behöva tänka på tentor eller jobb...bara få lov att vara.
Nu kommer jag komma hem med ny energi och allt kommer flyta på bra.

Idag är det fredag och även om vi är i Turkiet så ändrar det inte att vissa saker är lika självklara som luften vi andas....jag pratar självklart om FREDAGSMYS!!!

Jag inhandlade gott gott igår och senare ska vi förtära det till en bra film.
Sen är det fotbollsmatch på storbilds-tv här...så det blir väl att man supportar Sverige tillsammans med dom andra svenskarna här 😁

Hej hej!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0