Tidiga morgnar

Ögonen är trötta när larmet ljuder frön mobilen. 

Dags att gå upp.
Stapplandes rör jag mig ner för trappan där jag yrvaket försöker lokalisera kaffekokaren.

Måste....sätta....igång....kaffet!!!

Medan den puttrar går trötta fötter in på toaletten.
Där sköljs ansiktet med iskallt vatten....vakna nu för f-n!!

Kaffet är klart och jag häller med en treårings precision ner kaffet i koppen.

Allt detta betalas när jag får den där första smutten av malda bönor.

Efter det går resten ganska snabbt. Jag står upp och äter min havregrynsgröt medan jag. Packar min jobbeväska....jaaa jag kan göra två saker samtidigt. 

Man kan vara ganska effektiv om vi vill.....problemet är att vi vill inte vara effektiva. Vi vill gnälla över allt som man inte hunnit göra idag. Sura över att  handla det tog lite för lång tid....arg för att du inte kan få nån tid för dig själv....jag lovat dig att din tid är......no more....den existerar inte när du har barn.

En sak som jag känner att jag måste få säga är: 
Den dagen ni skaffade dessa vackra små varelserna till världen....då har du medvetet satt dig i en situation där du inte längre är viktig....ast!! 
Det är medfött hos vissA medan andra kämpar för att kunna förstå. Vissa lär sig aldrig tyvärr. 

Från den dagen dina barn andas, dom tar sitt första andetag.
Du är du för alltid i efterhand...försök förstå detta.

Ta vara på era barn, livet är nyckfullt och skiftande. 
Krama om dom och säg att ni älskar dom.
Gör det....varje dag!!! 

God natt kära läsare!! 


God natt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0