Dags för den årliga kontrollen

Brevet kom idag.

Jag kände igen det trots att det va drygt ett år sen det sist damp ner i brevlådan.
Känslan som jag haft så många gånger förr kryper sig sakta fram.
Datumet skrivs in i almanackan.
Det står bredvid skoltider och simträningar.
Det känns konstigt att skriva in det...det ser fel ut helt enkelt.

Jag vet att detta är någonting bra egentligen.
Att man kan få en bekräftelse på att allt är bra, fortfarande bra.
Men den där bekräftelsen anländer först efter en tid av osäkerhet och ångest.

Ni som varit sjuka vet vad jag pratar om.
Ni vet hur det känns med väntan.

Men jag har insett att väntan går hand i hand med lättnaden.
Och utan den lättnaden kan man inte gå vidare.
Så nu får det bli så här...och det kommer bli bra.
Jag kommer gå dit och lämna mina prover.
Jag kommer gå tillbaka och göra undersökningen.
Sen kommer jag gå tillbaka en tredje och sista gång och få min efterlängtade lättnad.
Sen vet jag att det dröjer ett år till nästa gång.

Det är helt sjukt så fort tiden går.
Det har redan gått två år.

Blicken letar sig bort om horisonten.
Den är bestämd.
Den är beslutsam.
Det här är jag, bestämd och beslutsam.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0