En skön söndag!

Dagen har flutit på bra idag. 

Har hunnit med en hel del...skönt när man kan vara effektiv ibland.

Jag lånade en bok av mamma idag, jag köpte den till henne i julas men nu känner jag att det är dags för mig att läsa och lära.


Förhoppningsvis så lär jag mig nåt.

Jag har insett att man själv måste vara mottaglig för att kunna få ut någonting av en sån här bok. 
Man måste VILJA lära sig...det räcker inte med att någon ger en råd och tips.

Något man kanske ska tänka på när någon försöker hjälpa. 
Även om man själv inte är mottaglig för hjälpen just nu så kan man iallafall lyssna. 
Den som försöker hjälpa dig bryr sig om dig. Så även om du tycker att det är nonsens som han/hon sitter och säger....tänk på att han/hon faktiskt tar av sin tid, sin energi, sitt engagemang för att hjälpa DIG.

Nu ska jag göra en god kopp te och mysa ner mig i soffan innan jag går och lägger mig. 

Imorgon är det skola för både mig och barnen. 
Rutinerna kommer igång och det känns skönt.

Natti natti ⭐🌛


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0