Slut på praktiken

Igår va sista dagen för min praktik för denna gången.

Det va väldigt sorgligt och jag kommer absolut att sakna alla i klassen.
Barnen fick mig att lova att jag skulle komma och hälsa på...jag sa till dem att det gör jag så gärna.

Idag har jag lämnat in min självbedömning så en uppgift är klar. 
Nu sitter jag vid köksbordet och äter frukost med Nova.
Alldeles strax ska jag ändra det sista i min presentation som ska redovisas idag.
Just nu är det ganska mycket med skolan...stress är inte min allierade så jag hoppas att allt ska bli klart snart.
Om några dagar är det även en salstentan i matematik som ska göras....inte kul.
Men jag måste lära mig att fokusera på en sak i taget. Jag vill gärna starta upp alla arbeten och sen slutar det med att ingen bli riktigt bra gjord....enligt min mening iallafall.
Så nu måste jag jobba lite på min förmåga att hålla många bollar i luften.

När denna dagen är över så är det full fokus på den akademiska texten som måste bli klar.
Allt brukar bli bra i slutändan men vägen dit kan vara väldigt stressfylld.

Idag är det fredag och det betyder Tacos och fredagsmys ❤❤

Veckan börjar närma sig sitt slut och jag känner lite ångest över att barnen snart ska iväg. Det är lika jobbigt varje gång...man vänjer sig aldrig.



Nova har börjat jobba lite i den här boken, hon är jätteduktig.

Det är så roligt att kunna göra detta för barnen...att kunna ge dom en skjuts i skolvärlden.
Nova ska snart börja 1:an och då vill jag att hon är så förberedd som hon kan bli. 
Jag kommer hjälpa och stötta och motivera allt vad jag kan. 
Lava är ganska självgående vid detta laget men även hon blir utmanad här hemma.
Jag inser Dock att jag nog tycker det är roligare än barnen hehe.

Ha en underbar fredag allihop ☀


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0