Fokusera på din förmåga att bli fokuserad

NU ska jag sätta mig ner och börjas skriva på arbetet....eller vänta...ja ska bara.


NU ska jag stänga av musiken och börja läsa i min kurslitteratur...eller snart ska jag....ska bara först....

Måste lägga ifrån mig mobilen....börja plugga....alldeles strax!! 

Alla dessa tillfällena aktualiseras var eviga dag.
Det är otroligt svårt att fokusera när man har såååå många andra saker som tävlar om min uppmärksamhet.
Det har blivit så att det är en ansträngning att hålla fokus på en och samma sak under en längre tid.
Barn som pratar, telefoner som plingar, katter som jamar....allt vill ha min fokus...till min stora frustration.

Hur ska man göra då? 
När man inte hittar den lugna harmoniska stunden av full fokus...vad gör man då? 

Några tips? 
Även om jag bestämmer mig gör att göra en viss sak...så är där ALLTID nåt som stör min koncentration. 
Det är ju såklart en träning för mig och något jag måste jobba på...men jag vet inte om jag har tiden till det.
Det måste fungera JUST nu.
Jag har såå många bollar i luften just nu...och jag är rädd att jag snart kommer få ganska många i huvudet.

Att kunna prioritera trodde jag kom per automatik...men där hade jag fel.
Även detta är något som kräver en medveten handling.
Vad är viktigt just nu och vad behöver jag få gjort först.
"Men jag ska bara" har blivit en ursäkt för att skjuta upp problem som man för tillfället inte orkar ta tag i.
Man prioriterar fel.

Tänk om, tänk rätt!!
Lär av dina misstag.

Imorgon är det skola igen.
Efter föreläsningen ska jag till sjukhuset och få den tråkiga sprutan.
Efter det blir det hemfärd. Jag brukar må lite sådär efter sprutan så jag försöker att inte planera nåt direkt.
Ska bli så skönt när man slipper dessa sjukhusbesök.


God natt ⭐️🌛😴


Kommentarer
Postat av: Anonym

💞

2017-05-04 @ 00:31:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0