Sluta släng all skit omkring er!

Imorse var jag och Nova ute och promenerade. Eller jag promenerade och hon kickade.
I början på vår lilla promenad så hittade Nova en plastpåse. Hon tog upp den och samtidigt såg jag en cigarettask som låg och skräpade, så jag tog upp den och lade den i påsen. 
Vi kom fram till att vi skulle slänga påsen så fort där kom en soptunna.
Så vi gick och gick och hittade bara mer och mer skräp.
Jag blev uppriktigt sagt så arg, hur kan man bara slänga så mycket skit omkring sig. 
Har folk ingen skam, inget vett.

Nova sa det bra: mamma, dom som slänger skräp är idiotiska. 

I vanliga fall tillåter jag inte fula ord men i detta fallet va det berättigat. 

När jag och Nova plockar längst med vägen så visade sig snart ett möntster. Vad som hamnade i påsen.
Det va framför allt cigarettaskar. 
Jag skulle ljuga om jag sa att jag blev förvånad, men jag blev bara besviken.

Jag fick en idé när vi fyllde påsen.
Barnen vill ju ibland tjäna lite extra pengar.
Så vad vore inte bättre än att he dom varsin påse och sen be dom fylla dessa med skräp.
En god gärning för ett gott syfte.
Sen det viktigaste av allt, att barnen lär sig något av det.
Nova sa flera gånger under vår promenad:
Jag kommer aldrig slänga något i naturen mamma, förutom bananskal för de äter maskarna upp.

Älskade fina Nova.
Och vad blev priset för den här goda gärningen, en kräksjuka.

Nova blev sjuk när vi var på familia och köpte skor till Lava. Sen vi kom hem har hon bara fortsatt att kräka. 
Jag avskyr när barnen är dåliga.
Man känner sig så hjälplös.
Jag försöker att ge henne dricka men allt kommer bara upp.
Tror detta kommer bli en lång natt för oss.
Hon sa precis: kommer jag snart att sluta kräka mamma! 😩😢
Stackars flicka! 

(null)

(null)

(null)

Jag försökte underhålla dom lite med spel innan, men Nova gick och lade sig i soffan efter bara en lite stund.
Hon somnade direkt.

Nu väntar Idol och vi ska plocka fram lite gott gott till Lava. 
Jag kör på en smoothie och lite frukt.
Ha en trevlig fredag på er alla.
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0