Vackra färger trotsar.....

Ett moln av kondenserande vattendroppar bildas framför mig när jag kliver utanför dörren.
Jag tar till mig den plötsliga avsaknaden av värme som omger mig.

Det är en vacker morgon och jag ser fram emot min promenad.
Överallt ser jag frost, men solen är där och avslutar dess korta närvaro. 
Än så länge segrar värmen över kylan.

Det knastrar under mina skor när jag ökar takten.
Musiken i öronen håller takten till mig och jag börjar få upp värmen nu.
En dam med en liten söt hund går förbi mig, hon hälsar med ett leende.
Jag besvarar hennes leende och vi nickar i samförstånd.
Alla verkar vara så glada idag.
Är det en ovanligt fin dag? Är det kanske det? 
Eller är det kanske bara så att de som vågar sig ut så tidigt är mer positiva? Hehe i den här kylan måste det vara det.

Under mina morgonpromenader lägger jag märke till saker som jag annars missar.
Som den vackra frosten i gräset eller i buskarna.
(null)

(null)

Eller de underbara färgerna som löven bjuder på. De som fortfarande hänger kvar och kämpar för sin existens.
(null)

(null)

Eller solen som ger oss både liv och värme. Denna underbara sak som ger mig precis den energi som jag behöver.
När allt är trist och jobbigt så behöver jag i princip bara gå ut och ställa mig i solen. Känna värmen i ansiktet och känna hur jag fulls av energi.
(null)

(null)

Eller månen som jag tog bild på häromdagen. Den visade sig i morse igen. 
Lika vacker nu som då.
Jag kommer på mig med att verkligen studera den.
Nu när vi har lärt oss om månfaser i skolan så kan jag inte låta bli att tänka: var är jag nu i förhållande till månen och solen? Vilken fas är månen i nu, avtagande eller tilltagande?
Jag vet att det låter som grekiska för er men det blir en liten fix idé när man väl börjar läsa om det hehe.
(null)

Idag är det skola.
Jag ska duscha nu och sem ska jag bege mig mot Hbg. Lämna tillbaka en bok och sen vidare in mot Malmö. 

Viktor ska spela innebandy idag så jag får mysa lite med tjejerna 😊
Tanken är att vi ska möblera om lite på Novas rum 👏🏼👏🏼 alltid kul att variera sig.

Ha en underbar dag 🌞 och njut av den fina vackra dagen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0