God morgon!!

Ingen sovmorgon här inte.

Det är bäst så, bättre att gå upp när man brukar göra det.
Kaffet är precis klart och jag hör hur katten jamar i uterummet.
Det är det "roliga" med katter.
I deras lilla värld så är dom absolut viktigast av alla.
På morgonen....eller rättelse....när jag går upp ur sängen (oavsett tid) så anser dom att det allra första jag ska göra är att ge dom mat.
Vädjan om föda börjar så fort dom hör en fot i trappan och fortsätter sedan tills dom hör klirret av torrfoder i skålarna.
Jag själv kan väl tycka att mitt kaffe är snäppet viktigare...dom håller inte med.
Men hur som helst så gör jag mitt kaffe ändå...eller jag sätter på det iallafall.
Både Gizmo och Turbo sitter redo vid dörren och attackerar den så fort jag gör en rörelse i den riktningen.
Turbo jamar inte...han skriker, han vill väl på mig att tro att han dör av svält vilken sekund som helst.
Gizmo går runt och slickar på ALLT som det möjligtvis kan bli en fläck på...bara för att irritera skiten ur mig.
Till slut orkar jag inte mer och dom får sin vilja igenom...sååå hade aldrig en hund gjort.

Men dom har väl din charm dom med.
Deras charmiga hår ligger här varstans...mysigt ju 🤔
Deras mordoffer exponeras i uterummet var varannan dag....underbart.
Nä att ha katt är ju bara toppen 😂

God morgon på er!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0