Let the good beat the bad

Ge dig själv och alla dina nära och kära de bästa förutsättningarna för att lyckas.


Imorse gjorde Nova sin egen smoothie.
Hon tyckte det va riktigt kul och hon ville själv att det skulle vara nåt "nyttigt" i den, sö hon lade i spenat 😁


Det blev aningen för mycket för henne att dricka till frukosten så hon tog med en flaska med smoothie till skolan. 


Imorgon är det Lavas tur, ska bli intressant vad hon väljer.
Jag tycker det är så svårt att erbjuda barnen en bra, nyttig frukost.
Dom vill helst äta en rostmacka med massa marmelad, eller gröt med en drös socker. 
Flingor är fulla med socker så det går bort.
Youghurt är oxå en soclerkick deluxe + mjölk.

Men nu har vi förhoppningsvis hittat nåt bra. 
En smoothie och en frukt på morgonen + En macka...det ska väl vara godkänt.

Lava tränade på Räknesagor nu när vi hade läxläsning ikväll. Hon har redan läst klart sin bok så jag ville göra nåt annat med henne.
Det gick väldigt bra.

Det är så roligt när dom själv föreslår olika saker vi kan göra.
Lava skrev ett tal till mig och sen fick jag skriva en räknesaga.
Nova hakade på och skrev ett tal dom vi skulle räkna ut (hon visste inte själv svaret hehe). 
Hur som helst så inspirerar dom mig.
Mina fina smarta underbara flickor.

Imorgon är det min "lediga" dag....ska göra klart en av alla tusen uppgifter dom hänger över mig. 
Nu är det upp till bevis, dags att använda alla mina strukturella förmågor.
Måste lägga upp min plan så att detta ska gå ihop.
Men det löser sig...det gör det alltid.

Nu säger jag och katterna god natt. 
Natti natti 🌟


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0