Små saker kan vara den berömda droppen

När en liten sak kan resultera i att allt i dig kokar....då kan du vara säker på en sak. Att den där saken inte är orsaken. Låter det rörigt? Låt mig förklara:


Jag skulle ta upp mitt lilla passerkort för att komma in i lärosalen idag.
Kortet hade fastnat på nåt vis i den ena boken. 
Jag drog i repen som kortet är fastkopplat i...det gick inte.
Jag drog lite hårdare och försökte flytta boken som höll den som gisslan....det gick fortfarande inte.
Istället för att ta upp boken som uppenbarligen kilade fast kortet så tar jag hela påsen med ALLA böcker och vänder den upp och ner.

Plånbok, hörlurar, böcker, mobil, frukt...ja allt föll ut framför mig...och så klart även mitt kort. 
Jag kokade inombords medan jag snabbt och hetsigt samlade ihop mina grejer.

Vad det kortet som gjorde att jag tappade min behärskning...nej, såklart inte.
Men det va droppen som fick MIN bägare att rinna över.

Innan detta hände hade jag blivit av med mitt månadskort, missat tåget, fått ett nytt månadskort som visade sig vara helt fel, så jag fick hoppa av tåget och gå upp och få det korrigerat, missade ett tåg till, åkte till skolan för att konstatera att det inte va en speciellt givande lektion...ingen bra dag som sagt.

Och i skrivande stund nu kommer Nova nersmygandes för trappan.
- mamma, jag glömde ge dig detta! 

Vad tror ni hon håller i sin hand.

MITT "BORTTAPPADE" MÅNADSKORT!!!!!


Hon hade tydligen lånat det igår när hon skulle leka.
Alltså....jag kan bara skratta åt det hela.
Men hon lovade att hon skulle fråga först nästa gång hon ville "låna" nåt.

Nu ska jag äta lite grönt, sätta mig i soffan och bara ta det lugnt.
Det har varit en lång dag och jag behöver lite avkoppling nu. 


God kväll mina vänner!! 🌱🥗🥑


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0