Böckerna har anlänt

Jag fick mina böcker idag och nu är det dags att koppla på mina naturvetenskapliga glasögon.


 

Det blev inte så mycket läsning idag dock. 

Jag tog en tur hem till Linn och barnen först  och sen blev det ett besök hos barnens farmor och farfar. 

Nu sitter jag i soffan och känner hur tankarna bubblar i mitt huvud.

Vissa dagar blir det mer av den varan än andra.
Jag försöker att förstå....hur vissa tänker.
Jag försöker att tänka mig in i deras värld för att hitta någon typ av förståelse för ord och agerande....till ingen nytta.
För sanningen är den att...vissa människor helt enkelt gör fel val.
De beter sig på ett felaktigt sätt.
De väljer att verbalt misshandla och trycka ner de i sin närhet.

Jag finner mig i en situation som gör mig....arg, frustrerad, besviken.
Men samtidigt känner jag att jag måste tänka en gång till innan jag faktiskt gör något...innan JAG agerar.

Ja jag vet...jag talar i gåtor...men ni har säkert oxå befunnit er i en situation där ni behöver ta ton eller agera fast än ni vet att det kommer bli....mindre uppskattat.

Vad är det som motiverar oss?
Var finner vi drivet? 
När är det rätt att agera och när borde man ta ett steg tillbaka? 

Jag vet inte, jag vet bara att jag alltid kommer göra det som känns rätt...jag litar på min magkänsla.


Nu säger jag God natt 🌟

Imorgon väntar en lång skoldag.


Kommentarer
Postat av: Anonym

Kanske dax att sätta ner foten och säga som det är. Du kan befria dig själv men även någon annan kan behöva din hjälp att bli befriad genom att ge den ett par glasögon och låta den se saker så som du ser det. Den kanske inte uppskattar det då men senare.

2017-09-15 @ 22:04:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0