En dag i skogen!!

Upp tidigt.

Trötta ögon, trött sinne.
Barn som tassar på tå.
Frukost....en kopp kaffe.

Sanne kom och hämtade mig och sen gav vi oss iväg till Skrylle.
Det va ruggigt kallt och jag insåg snabbt att min klädsel inte skulle vara tillräckligt idag.

NO är ett roligt ämne, jag suger i mig all kunskap som ett bi suger i sig nektar.


Vi letade upp insekter, håvade i dammen, lekte lite lekar, och vandrade en hel del.

Det va en bra dag.
Det va visserligen en lång dag och jag va helt slut när jag kom hem.

Men eftersom man är mamma så kan MSN inte bara lägga sig i soffan som man egentligen bara vill.
Nej jag fick påbörja middagen istället.
Spagetti och en bönsås med vitkål, morötter och lök....sååå gott.

Sen efter maten satte vi oss med läxorna.
Lava läste i sin läsebok och Nova och jag tränade på bokstäverna.


Hon är så duktig och det märks verkligen att hon vill lära sig.

Nu har vi några bokstäver kvar men sen är hon redo att ge sig ut i böckernas värld.

Dessa barn växer så fort.
Jag och Viktor diskuterade mobil eller inte mobil idag.
Anledningen till den diskussionen va två stycken nycklar.

Det är Lavas och Novas nya hemnycklar.

Jag vet inte riktigt än om dom ska få det ansvaret att ha dem med sig till skolan. 
Sen måste jag isåfall skaffa fram en mobil dom jag kan nå dom på.

Ja det är mycket som ska vägas in i ekvationen. 
Får väl sova på saken 😴😴

Natti natti 👋🏼


Kommentarer
Postat av: NORRSKEN EMMA

låter som en toppen dag =)

ha en bra tisdag
kramizz

2017-09-05 @ 07:59:54
URL: http://nouw.com/lillemmish

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0