När rutinerna ändras

Hmm...den här morgonen. 

Saker och ting va inte riktigt som dom brukar.
Jag har tex ändrat min frukostmeny. Bara där blir det fel. Jag är van vid att sätta igång kaffet och slänga in en skål med havregryn som inom loppet av 2 min förvandlas till en härlig gröt. 
Sen äter jag medan jag gör vid mig. Till sist borstar jag tänderna och innan dess har jag förberett dagens smoothie. 
Nu har min mage sagt ifrån och jag måste därför dra ner på gluten m.m (vet inte än om det är detta dom är grunden till min onda mage) och därför har jag nu fått göra något annat till frukost. 
Så när jag har tryckt på knappen till bryggaren och hör hur den sakta börjar puttra blir jag förvirrad.
Hur gör jag nu? 
Alltså detta är verkligen inte någon kärnfysik men ni som har relativt strikta morgonrutiner vet vad jag menar. 

Kaffet igångsatt....då börjar jag med gröten....nä just det!! 
Jag skulle ju fixa en chiapudding istället.
Hmm....vad har jag nu det måttet? Hur mycket var det jag skulle ha i? Ska jag ha sojamjölken eller havremjölken? Får jag ha havremjölk om jag nu tar bort havregröten? 
Hmm...då tar det längre tid för puddingen att bli klar...men..eh.....då kan jag ju....klä mig så länge.
Oj!! Va kaffet redan klart!  
Men då häller jag upp en kopp....havremjölk eller soja?? 

Men oj! Är klockan så mycket. Jag har ju inte hunnit hälften av det jag brukar.
Jag hämtar mina kläder....just det kaffet.
Jag tar sojan för säkerhetsskull.

Sen...va det...??....just det kläderna. 
Fan, måste fixa håret oxå. 

Hmm....det är något jag glömmer 🤔
Fan...Nova!!
Måste väckte henne oxå.
Kollar på klockan och känner stressen komma krypande.

Näää ingen rofylld morgon det här.
Imorgon ska jag vara bättre förberedd. 
Men det är knasigt hur EN liten detalj kan skapa så mycket kaos.

Nu sitter jag iallafall på bussen. Är snart inne i Hbg. Ännu en dag med Engelska.
Det börjar bli roligt att prata engelska. Otroligt hur snabbt man faktiskt vänjer sig när man väl börjat prata och läsa engelska.  
Jag kollade en film igår och då hade jag engelsk undertext. 
Kom på mig själv med att läsa texten högt hehe. 
Lite klurigare är det dock att läsa kurslitteratur på engelska...intensivt. 
Måste vara väldigt koncentrerad för att det ska gå in. 

Efter skolan idag ska jag följa med Sanne hem. Det blir lite engelska diskussioner 😊 
Trevligt trevligt!! 

Sen ska jag handla lite och till sist kommer Viktor med flickorna. 
Han ska spela innebandy så jag får en extradag med mina älsklingar ❤️❤️


Ha en fin fin dag allesammans 🌸


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0