När stjärnorna lyser....

Lungorna värker....skriker efter syre.

Det gör ont men hjärnan ignorerar de frekventa signalerna som lungorna förmedlar.
Den fokuserar istället på benen.
Fokuserar på dem så dom inte saktar ner.

Till slut måste jag stanna.
Blodsmaken i munnen gör mig medveten om att jag åter igen tänjt på gränserna...jag är nöjd.

Luften som nu fyller mina lungor är sval.
Inte kall utan sval.
När jag nu istället promenerar raskt kan jag blicka uppåt.
Där är dom.
Dom som har gömt sig under en längre tid, iallafall för mina ögon.

När stjärnorna lyser så vet jag att hösten snart är här.
Då bytar vindarna från svala till kalla.
Då lyser inte solen lika starkt.
Men det är okej.

Jag har ett nytt mål, för tillfället iallafall.
Jag kommer inte säga vad det är men jag är förväntansfull iallafall.
Det ska bli kul att se vad resultatet blir.
Det är dags för förändring nu.

Ibland tar det ett tag innan man ser det som varit så uppenbart. 
Men när man väl kommer till insikt och ser så är det skönt.
Sen är det ju en väldigt bra dag att starta på imorgon....en måndag...ny vecka...nya tag.

Förkylningen ger inte med sig riktigt, jag ska boosta kroppen med massa grönt imorgon...ge den energi att slussa ut allt det dåliga.
Sen blir det en massa plugg.
Tänkte fixa min cykel oxå men vi får se vad som hinns med.

Nu ska jag bädda ner mig i sängen och förhoppningsvis somna snart. 
Mina ben är trötta efter kvällsrundan så jag tror inte att det blir några problem.

Så god natt på er!!
Sov gott.



Kommentarer
Postat av: Amanda Jona [FOTOGRAF]

Heja dig!

Svar: Tack så mycket 😁🙏🏼
Isabelle Dahlberg

2017-09-11 @ 06:53:28
URL: http://amandajona.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0