There's no me, there's only you

Var tar jag slut och var tar du vid?

Vart är min början och ditt slut?
Är det vi eller är det bara du?

För att få måste man ge, ge av sig själv för att kunna ta emot det som ges.

Ibland så glömmer man.
Ibland tar man för givet.
Det är inte för evigt, det är en gåva du får...förvalta den väl.

Dagen du ser förbi den som älskar dig...den dagen lever du farligt nära kanten.
Du är kanske duktig på att balansera...men det räcker med ett felsteg för att fallet ska vara ett faktum.


Idag har varit fylld av NO.
Studierna har varit så nära hel tiden men ändå ack så långt bort.
Det värsta med det hela är att jag faktiskt tycker detta är jätteintressant...men när jag måste läsa så vill jag bara göra allt annat.
Jag kan skratta lite åt det nu när jag tänker på det.
Hur jag försöker lura mig själv, jag intalar mig själv att jag "faktiskt måste slänga in en tvätt" eller att jag "borde ta nåt att äta"....haha....det är illa när man sitter och resonerar med sig själv om dammtussarna stör tillvaron till den grad att jag inte KAN plugga 😂

Jaja nu blir det en tripp till Malmö imorgon så då har jag lite pluggtid på tåg och buss.


Jag och tjejerna hade en mysig frukost med lite prat och allt möjligt.



Jag förklarade vad jag skulle ha på mitt prov, frågade dem om vad dom kunde och inte kunde...fick reda på att Lava redan kunde hela vattnets kretslopp. Nova visste vad ett reningsverk va och båda tjejerna kunde berätta hur våra lungor, hjärta, ryggrad fungerade. 

En väldigt intressant frukost med andra ord.

Sen åkte vi hem till Bodel och Uffe.
Lava och Nova säljer ju lite från Jultidningarna (är ni intresserade av att köpa är det bara att hojta till) så det blev en fika där.


Det Va väldigt trevligt men flickorna va lite bråkiga mot varann. 

Jag tog tillfället i akt och pratade med dom när vi körde hem.
Frågade varför dom va så bråkiga mot varandra. 
Dom hade inget bra svar så när vi kom hem fick dom en liten uppgift av mig.

Dom skulle gå upp tillsammans och diskutera om vad som hade blivit fel idag och varför dom hade betett sig som dom faktiskt hade gjort.
Sen skulle dom försöka komma fram till ett annat, bättre sätt att lösa sina konflikter på.
När dom hade gjort det skulle dom kommer ner och berätta för mig.

Här va resultatet: 

Söta ungar ❤️❤️

Deras resonemang va fyllda med kärlek men inte så mycket realistiska tankar hehe.
Men vi kom fram till att problemet egentligen inte va att dom blev arga, för man får lov att bli arg. 
Nej, problemet är väl hur man hanterar den känslan.
Bara för att man blir arg så kan man inte slå, rivas, skrika, bete sig illa. 
Man konstaterar helt enkelt att man är arg just nu och sedan går man därifrån till man är så lugn att man kan prata på ett lugnt och sansat sätt.

Detta gäller inte bara mina barn, detta är någon de allra flesta borde tänka på.
Många tänker sig inte för, alla grodor hoppar glädjeligen ut ut deras munnar när ilskan pockar.
Men saken är den...att det är inte okej! 
Va arg för all del, men va det utan att kränka den som gjort dig arg.
Den gyllene regeln: behandla andra som du själv vill bli behandlad.

En tanke bara.

Kvällen avslutades med lite kvällsläsning.

Nu ska jag oxå lägga mig. 

Imorgon är en lång dag med redovisning och föreläsningar.

God natt 🌟🌟


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0