Tiden är nu 🌟

Även när allt runt omkring går i ljusets hastighet så är det viktigt att stanna upp och....bara vara.


Det är svårt jag vet...men det är så viktigt.

Jag har en tendens att stressa upp mig över småsaker....stora saker....saker från det förflutna...ja det mesta helt enkelt. 
Men jag är medveten om detta och jobbar ganska hårt för att minska på denna stressen.
Jag måste...annars kommer den äta upp mig inifrån.

För sanningen är den att stressen och oron är bara tankar som gror.
Det är små frön som får fäste och nu vill växa sig stora...tar över.
Det är ett ogräs...och om jag inte gör nåt så sprider det sig.
Men om jag säger STOPP.....då avtar växterna, inga fler frön sprider sig, då vissnar de.

Det är jag som har kontrollen över min tankar, det är jag som väljer.
Det är även jag som sållar bland de negativa samt positiva tankarna.

Ibland slinker de igenom, jag märker det väldigt snabbt.
Då börjar oron få fäste direkt.
Men jag måste verkligen se verkligheten för vad den är.

Bara för att jag har ont så behöver det inte betyda....ja precis..cancer is back!! 
Bara för att något har varit på ett visst sätt så betyder det inte att det alltid måste vara så.

Världen är underbar om jag är
mottaglig för dess skönhet.
Jag vill vara det.
Jag ska vara det.
Jag kommer vara det.

Ge mig bara lite tid.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0