Host host...å nej 😓

Jag vaknar till, känner en kittling i halsen.
Lava hostar till bredvid mig.
Jag tittar på klockan i det svaga ljuset från mobilen, 04.22 visar den.
Jag lägger mig nöjt tillrätta i sängen och drar det varma täcket upp till hakan.
Men sen känner jag det.
För varje andetag går kittlandet sakta men säkert över till en irriterande klåda.
Jag hostar till.
Jag hostar igen, och igen! 
Fan oxå!!! Jag trodde att jag skulle slippa.
Än så länge har det inte blivit värre än en klåda i halsen så chansen finns fortfarande att det stannar vid detta. 

Även Nova kom ner med en snorig näsa imorse. 
Så det är nog kört.
Viktor va och hämtade Lava imorse innan jag skulle till bussen. Hon va ledsen över att hon va tvungen att klä på sig.
Hon ville inte och jag sa att hon va tvungen att ha kläder på sig iallafall till hon kom hem till Viktor.
Då gick hon upp på sitt rum och grät en stund.
Jag frågade varför hon va ledsen? Då va det jag som inte brydde mig ifall hon blev sjukare.....😲.....jaha!! Vart kom den ifrån liksom.
Men det gör inget, jag är gärna ett bollplank om hon behöver få ut sin frustration. 
Hon förstod sen oxå varför hon inte kunde gå ut i trosor i denna snöyra.
Jag hoppas hoppas verkligen att den här förkylningen ger med sig snart. 
Imorgon är det ju kalas för Ann-Britt och Jocke och jag vet att hon ville gå på det.
Trist att vara sjuk.
Som tur är så är hon nästan aldrig sjuk, så det är väl bra att immunförsvaret får arbeta lite på henne med.

Nu är jag snart framme i Hbg, vidare med tåg till Malmö. 

Ha en fin dag i snön mina vänner ❄️

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0