Middag, jobb, träning.....

Dagen har gått i trötthetens tecken.
Det tog lång tid innan hjärnan, kroppen ville acceptera att klockan ringde och att jag faktiskt var tvungen att gå upp.
Första koppen kaffe gjorde ingenting för att väcka mig till liv, allting gick fortfarande i slowmotion.
När jag fått ner gröten och ytterligare en kopp svart kaffe började ögonen sammarbeta med övriga kroppen.
Jag tog på mig uniformen och begav mig till jobb.

När jag sen va på väg hem så kunde jag se senariot framför mig.
Att jag tar av mig skorna, uniformen.
Tar på mig myskläder och sen lägger mig i soffan och somnar.
Men då visste jag oxå att jag skulle ha en rent hel- - te med att somna sen.
Så jag tog det just då svåra beslutet att byta om till träningskläder och sen bege mig till gymmet.
Väl där kändes allt skönt.
Det är lite så....när man är på gymmet.
Då kan man liksom stänga av resten av allt som pågår i sitt liv.
För just då är det bara pulsen, andetagen, svetten som räknas. Bara det som spelar nån roll.
Så jag kände mig betydligt piggare när jag sen va klar där.
Åkte hem, värmde min matlåda och började sen på den tredje och sista middagen från Lina.
Så här ser den ut.
(null)

(null)

Det är bulgur som serveras till detta ifall ni undrar.
Nu hade jag en matlåda kvar från den andra middagen så jag kommer inte äta den här idag.
Jag ska göra 4 eller 5 matlådor som jag sedan ska avnjuta de följande dagarna.
Smidigt va!! 😊
Nu har jag satt mig i soffan och accepterar den tröttheten som nu sköljer över mig. 
Klockan slår snart 20.00 och då är det okej att somna....eller hur? 
Funderar på om jag ska sätta igång tvn och titta på mello eller om jag ska gå upp och lägga mig och fortsätta läsa i Dan Browns Begynnelsen.
Hmm....svårt val. 
Det är skönt med tystnaden faktiskt.
Vi för nog alldeles för lite av den varan nu för tiden.
Så med andra ord blir det nog boken.

Ha en fin lördagskväll 🌸
(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0