Skogspromenad med plask

Dagen lider mot sitt slut och jag är av samma beskrivning.
Ögonen vill inte hålla sig öppna men jag tvingar dom. Har fortfarande lite som ska göras innan jag kan lägga mig.
Förberedelser inför morgondagen har varit kvällens aktiviteter.
Tur att man har fått gjort nåt annat roligt oxå idag.
Vi var på gymmet imorse, Lava och jag.
Sen åkte vi inom Farmor och Farfar och hämtade upp Nova.
Sen va det bara att i princip vända i dörren efter att vi bytat kläder till lite mer skogsmulletyp.

Viktor kom och sen åkte vi ut till skogen där vi gjorde upp en brasa. Grillade lite och sen va det där plasket ja.
Vi hade sagt till tjejerna några ggr att dom skulle hålla sig ifrån vattnet (där är en liten damm vid vindskyddet) men det gick väl inte hel vägen fram. Så helst plötsligt hör jag bara ett plask följt av ett illvrål. 
Jag såg bara Novas lilla huvud och fick fullständig panik.
Ja det fick ju hon oxå.
Men vi fick snabbt upp henne och av med dom våta kläderna.
Viktor fick offra några plagg och jag några sen satt hon där framför brasan som en liten vårrulle och huttrade. 
Stackare men samtidigt en tuff bra läxa att lära sig. 
Man ska aldrig underskatta vatten och barn. Här såg jag själv hur fort det kan gå. 

Resten av dagen blev bra. Vi åt och drack varm choklad och hade det jätte trevligt.

(null)

(null)

(null)

(null)

Sista bilden är på min mumsiga frukost imorse. 
Imorgonbitti lär den se exakt likadan ut hehe.
Varför ändra på ett vinnande koncept liksom.

Imorgon ska jag köra till Väla och sen ta bussen därifrån.
Om jag ska hinna träna när jag har skola långa dagar så måste jag effektivisera dygnets timmar. 
Genom att köra till Väla och ha träningsväskan färdigpackad däri så behöver jag bara ta bussen upp till Väla när jag kommer från Malmö och sen när träningen är klar så behöver jag inte vänta på nån buss hem utan kan köra direkt.
Bra va 😊😊

Jaha då kallar väl sängen nu. Klockan visar strax 22.00 och då ska jag försöka ligga i sängen. Dags att komma in i rutinerna igen.

God natt på er och sov gott 🌟

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0